9 Αυγ
Τέλος η εφορία που ξέραμε – Όλα μέσω myAADE
Οι παλαιές ΔΟΥ είτε έκλεισαν είτε μετεξελίχθηκαν σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).
Σημαντικές αλλαγές επέρχονται στις σχέσεις των φορολογουμένων με την εφορία με τις αρμοδιότητες των παλαιών εφοριών να μεταφέρονται σε νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης, με στόχο την πλήρη ψηφιοποίηση των συναλλαγών με την εφορία.
Οι φορολογούμενοι της Αττικής υπάγονται πλέον στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), με αντίστοιχο Κέντρο στη Θεσσαλονίκη να αναμένεται να λειτουργήσει τον Νοέμβριο.
Για θέματα φορολογίας εισοδήματος ή ΦΠΑ, οι κάτοικοι των δύο πόλεων θα απευθύνονται αποκλειστικά στα ΚΕΦΟΔΕ, ενώ για υποθέσεις ακινήτων θα απευθύνονται στα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ). Από εδώ και στο εξής, οι φορολογούμενοι της Αττικής θα αναφέρουν το ΚΕΦΟΔΕ στα παραστατικά και τις συναλλαγές τους.
Οι παλαιές ΔΟΥ είτε έκλεισαν είτε μετεξελίχθηκαν σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).
Με τη νέα δομή, οι φορολογούμενοι της Αττικής και της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να απευθύνονται στα εξής κέντρα, ανάλογα με το θέμα που τους απασχολεί: ΚΕΦΟΔΕ για θέματα φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, ΚΕΦΟΚ για θέματα ακινήτων, Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ) για θέματα οφειλών, και στις ΥΦΕ για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης.
Η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων θα γίνεται καθημερινά είτε διαδικτυακά μέσω του myAADE είτε τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ. Τα ΚΕΦΟΔΕ θα αναλάβουν αρμοδιότητες σε θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών και μητρώου, ενώ τα ΚΕΦΟΚ θα διαχειρίζονται υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης περιουσίας και κατοχής ακινήτων.
Οι υπηρεσίες είσπραξης των ΔΟΥ που καταργούνται θα μεταφερθούν στα ΚΕΒΕΙΣ.
Οι νέες Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα παρέχουν υπηρεσίες όπως η παραλαβή κλειδαρίθμου και ΑΦΜ, η υποβολή αιτημάτων και η διαχείριση ακινησίας οχημάτων. Τα υφιστάμενα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων μετεξελίσσονται σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, με δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον γραφείων σε συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας.
Η εξυπηρέτηση θα γίνεται είτε με ραντεβού που κλείνονται ψηφιακά είτε με φυσική παρουσία, ανάλογα με τις ανάγκες των φορολογουμένων.
Σύμφωνα με τα Νέα, το νέο οργανωτικό μοντέλο εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης των διαδικασιών, ενισχύοντας την αποδοτικότητα της φορολογικής διοίκησης και μειώνοντας το διοικητικό κόστος, όφελος που θα επιστραφεί στους πολίτες.